sobota, 30 sierpnia 2014

Muffiny z cukinią

Przepisem na muffinki z cukinią zainspirowała mnie Pani Anna Guzik, która w programie "Zdrowie na widelcu" przygotowywała takie właśnie pyszności. Muffinki są lekkie, puszyste, a co najważniejsze zdrowe (nie zawierają nawet proszku do pieczenia, dlatego też nie są bardzo wyrośnięte). Ich przygotowanie jest bardzo proste i zajmuje kilka minut.







Składniki (na 18 muffinek):
- 0,5 szkl. mąki pszennej pełnoziarnistej,
- 0,5 szkl. mąki przennej białej,
- 1 szkl. startej na tarce cukini,
- 1 szkl. miodu,
- 0,5 szkl. oleju rzepakowego,
- 1 jajko,
- 1/4 szkl. kakao,
- 1 op. cukru wanilinowego,
- 3 łyżki jogurtu naturalnego,
- 50 g gorzkiej czekolady,
- garść orzechów włoskich.

Wszystkie składniki suche mieszamy w jednej misce (do składników suchych dodajemy odciśniętą cukinię, pokrojone orzechy włoskie oraz pokrojoną w małe kosteczki czekoladę), natomiast w drugiej misce mieszamy wszystkie składniki mokre. Wymieszane składniki suche i mokre łączymy ze sobą (do mokrych dodajemy suche). Gotową masę przekładamy do papilotek bądź foremek silikonowych. Pieczemy w temp. 170 stopni do suchego patyczka.









8 komentarzy:

  1. Ale pysznie wyglądają :-) ciasto z cukinią jadłam ale muffinek jeszcze nie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja nie próbowałam ciasta z cukinią na słodko jeszcze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto spróbować, bo smak jest naprawdę ciekawy :-) Dzięki cukinii ciasto na muffinki jest wilgotne, natomiast jej smak nie jest praktycznie wyczuwalny :-)

      Usuń
  3. ale świetnie wyglądają! muszę być przepyszne, czekoladowe i wilgotne - moje ulubione!

    OdpowiedzUsuń
  4. muszę ten przepis podrzucić mojej córce - ona jest mistrzyni w pieczeniu muffinek!

    http://lamodalena.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń