środa, 1 października 2014

Gofry





Gofry to deser, który kojarzy mi się z wakacyjnym wypoczynkiem. Odpoczywając w górach czy nad morzem, zawsze można spotkać budki z lodami i goframi. Uwielbiam ten deser za to, że można go konsumować ze wszystkim co słodkie. Wierzch gofra możemy posypać cukrem pudrem, posmarować dżemem, czekoladą, bitą śmietaną czy miodem, ze wszystkimi tymi składnikami będą smakować wyśmienicie. Ja, moje gofry posmarowałam powidłami śliwkowymi z cynamonem (przepis na powidła znajdziesz tutaj), które przygotowywałam jakiś czas temu. Gofry w połączeniu z powidłami smakowały naprawdę świetnie.

SKŁADNIKI (na 8szt.):
- 2 szkl. mleka,
- 2,5 szkl. mąki pszennej,
- 2 jaja,
- 2 łyżki cukru pudru,
- 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia.

W osobnych miskach wymieszać składniki suche i mokre. Następnie wszystko razem zmiksować. Gotową masę wylać na dobrze rozgrzaną gofrownicę. Ciasto piec w gofrownicy do momentu aż powstaną lekko brązowe, chrupiące gofry. Gotowe gofry posmarować powidłami.












7 komentarzy:

  1. Powidła śliwkowe,to moje ulubione,a z cynamonem i dodatkowo z goframi to już totalna rozpusta:)

    OdpowiedzUsuń
  2. właśnie narobiłaś mi ochoty na gofry-chyba zrobię na kolację:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam ja poproszę takiego gofra i takie pyszne powidła :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ewelinko zapraszam do zabawy, szczegóły na blogu http://kulinarneszalenstwamaniusi.blogspot.com/2014/10/versatile-blogger-award.html

    OdpowiedzUsuń