środa, 3 grudnia 2014

Kandyzowana pomarańcza w czekoladzie i... pozytywna zabawa dzień piąty

Niestety z powodów osobistych nie mogłam dodać wcześniej postu dotyczącego Pozytywnej Zabawy. Ale już nadrabiam zaległości. Oprócz trzech pozytywów z dzisiejszego dnia mam dla was przepis na pyszną kandyzowaną pomarańczę w czekoladzie :-)






Mój dzisiejszy dzień mogę uznać za pozytywny bo...
1. Nareszcie udało mi się napisać kolejny post dotyczący Pozytywnej Zabawy :-)
2. Mikołajkowe prezenty doczekały się zapakowania ;-) leżą ukryte i czekają na sobotę :-)
3. W biegu codziennych obowiązków udało mi się przygotować małe co nieco, czyli "Kandyzowaną pomarańczę w czekoladzie", przepis poniżej :-)


SKŁADNIKI:
- 2 duże sparzone pomarańcze,
- 200 g cukru,
- 200 ml wody,
- 100 g czekolady gorzkiej.

Pomarańcze kroimy w dość grube plastry ok. 0,5 cm. W rondlu gotujemy wodę, następnie dodajemy cukier, podgrzewamy do momentu powstania syropu. Plastry pomarańczy gotujemy w syropie na małym ogniu około 20 minut, co jakiś czas przewracając plastry na drugą stronę. Następnie plastry pomarańczy wyjmujemy z rondla i układamy je na metalowej kratce, aby odciekły. Gdy plastry wyschną, przecinamy je na pół. Połówki plastrów zanurzamy w rozpuszczonej czekoladzie i odstawiamy do momentu aż czekolada stwardnieje.





9 komentarzy:

  1. Taka pomarańcza pysznie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekolada w każdym towarzystwie smakuje idealnie,a z pomarańczą,to już wogóle super smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak pozytywnie :) również za sprawą tej pomarańczy :) pycha i świętami zapachniało :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, zapach pomarańczy i mandarynek zawsze kojarzy mi się ze Świętami Bożego Narodzenia :-)

      Usuń
  4. Pomarańcze i czekolada to połączenie idealne. I takie świąteczne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj jak ja lubię takie słodkości. Pychota :-)

    OdpowiedzUsuń