czwartek, 12 marca 2015

Domowe żelki

Domowe żelki, to świetna alternatywa dla żelek sklepowych. Są bardzo łatwe i szybkie w przygotowaniu. Smakują zarówno dzieciom jak i dorosłym. Żelki można przygotować w różnych smakach, kolorach i o różnych kształtach. Przepis na żelki znalazłam na stronie domowe-wypieki.pl





Żelki z soku owocowego:
- 100 ml dowolnego soku owocowego (użyłam multiwitaminy),
- 6 łyżeczek żelatyny,
- 2 łyżki soku z cytryny,
- 2 łyżki cukru.

Żelatynę wsypać do rondla, następnie zalać ją sokiem owocowym i pozostawić na 5 minut do napęcznienia. Gdy żelatyna napęcznieje dodać sok z cytryny oraz cukier, podgrzewać cały czas mieszając (do rozpuszczenia żelatyny i cukru). Gotowy płyn przelać do silikonowej foremki, wstawić do lodówki na około godzinę.





Żelki z syropu owocowego:
- 50 ml syropu owocowego (użyłam syropu o smaku imbiru i goździków)
- 50 ml wody,
- 6 łyżeczek żelatyny,
- 2 łyżki soku z cytryny.

Żelatynę wsypać do rondla, zalać zimną wodą, pozostawić na 5 minut do napęcznienia. Gdy żelatyna napęcznieje dodać syrop owocowy i sok z cytryny, podgrzewać całość do momentu aż żelatyna się rozpuści. Gotowy płyn przelać do silikonowej foremki, wstawić do lodówki na około godzinę.




9 komentarzy:

  1. Bardzo fajne. Sama lubię żelki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również lubię żelki, ale takie domowe smakują mi najbardziej :-)

      Usuń
  2. Ja nie przepadam za żelkami, ale moje dziecko na spółkach sklepowych zawsze zagląda za czymś takich, chyba spróbuję kiedyś zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale fajne, lubię żelki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo lubię żelki, fajny pomysł!

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny przepis - muszę go wypróbować. Fajnie, że można tu zastosować różne soki i syropy owocowe - https://www.herbapol.com.pl/produkty/spozywcze/syropy. Już mam w głowie kilka pomysłów na domowe żelki :). Moimi ulubionymi smakami są malina, cytryna, wiśnia i porzeczka.

    OdpowiedzUsuń