wtorek, 29 września 2015

Domowa babeczka z kubeczka

Ciasto w 5 minut ??? Czemu nie :-) Poniżej przedstawiam przepis na domową babeczkę z kubeczka. Jest to idealny sposób na słodką "zachciewajkę", a przede wszystkim "zdrowszy" zamiennik gotowego ciasta w proszku, który można kupić w każdym supermarkecie. Wystarczy kilka prostych składników, kubek oraz kuchenka mikrofalowa i... tak oto w 5 minut powstaje pyszne ciasto czekoladowe. Gorąco polecam! 




SKŁADNIKI:
- 3 łyżki mąki,
- 3 łyżki kakao,
- 1 jajko,
- 2 łyżki cukru,
- 1 łyżka mleka,
- 0,5 łyżeczki oleju,
- 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia.

Przygotowanie babeczki należy zacząć od połączenia składników mokrych, kolejno dodajemy składniki suche, wszystko razem mieszamy. Gotowe ciasto przelewamy do kubka. Wstawiamy do kuchenki mikrofalowej na 5 minut. Gotowe ciasto studzimy, posypujemy cukrem pudrem.





23 komentarze:

  1. Ciacho fajne, ale kuchenkę mikrofalową omijam szerokim łukiem :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaka puszysta ta babeczka.
    Super pomysł;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie ciacha, gdy najdzie ochota na coś słodkiego :)
    http://iwonka-bloguje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam. Mi wyszła z deka za sucha, poza tym jak dla mnie to za dużo kakao (jeśli mamy na myśli prawdziwe kakao, ciemne). Poza tym, fajny pomysł na przekąskę. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tylko Pani wyszła za sucha, Pani Orchideo. Za drugim razem dodałam łyżkę kakao, łyżkę wody i cukru pudru. Wyszło idealnie. Pozdrawiam! :)

      Usuń
  5. Przepis super ale ja mam 10 lat i zmieniłam przepiz bo w ciemnym dałam 1 łyżkę kaka a w drugim nie dałam i wyszło mi cudnie.każdy lubiał moją babke i chcą żebym jeszcze upiekła ale ja będe zmieniała przepiz bo w środku będzie dżem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pani orchideo nie musi pani dodawać tyle kaka może pani dać1 łyżkę

    OdpowiedzUsuń
  7. Pycha polecam dodać 2 łyżeczki cynamonu


    OdpowiedzUsuń
  8. Megaa, tylko oczywiscie zamiast 5 minut przynajmniej w 700w mikrofalowce to u mnie idealne 3 minuty.
    Pozdrawiam I polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja musiałam robić 2 razy bo mi sie spaliła i trzymałam ja na 2,50 min

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja musiałam robić 2 razy bo mi sie spaliła i trzymałam ja na 2,50 min

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepis jako pomysł jest rewelacyjny ale oczywiście hehehe z lenistwa zrobiłam po swojemu dodając składniki "na oko" następnym razem zrobię z różnymi bakaliami. WAŻNA INFORMACJA kuchenka mikrofalowa moc 750 - piekłam 2,5 min

    OdpowiedzUsuń
  12. Niestety z tego przepisu wyszedł bardziej węgiel niż ciasto 😤

    OdpowiedzUsuń
  13. A gdyby dodać np.Nutelle zamiast kakao może by nie była taka sucha!?

    OdpowiedzUsuń
  14. Mi wyszła papka , a nie ciasto. TE ZDJECIE JEST FALSZYWE

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie wyszło to był kamień

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak ktoś ma 900w to absolutnie nie na 5 min bo się wszystko spali. Skoro przy 700 3 min to 900 w 1 min się zrobi

    OdpowiedzUsuń
  17. Przepis super jak wychodzi sucha to lepiej dodać trochę mleka

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  19. Dałam więcej mleka i oleju, bo ciasto wyszło tak gęste, że nie dało się go rozmieszac. Krocej też pieklam -3 minuty. Niestety babeczka i tak wyszła sucha, twarda, zbita i gorzką od dużej ilości kakao. Niestety niedobry przepis :(

    OdpowiedzUsuń